ĆWICZENIA NA BRZUCH: Plan Treningowy na Mięśnie Brzucha

12 Lut 19:55

Na dzisiejszym treningu Marta z Fit Couple ułożyła dla Was: ćwiczenia na brzuch w domu.

Ćwiczenia na brzuch

Zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha? Aby uzyskać płaski brzuch musisz połączyć odpowiednio zbilansowaną dietę z aktywnością fizyczną. Te ćwiczenia na brzuch zebraliśmy w gotowy plan treningowy dla kobiet w domu.

Ćwiczenia na brzuch – plan treningowy na mięśnie brzucha

Przed treningiem wykonaj rozgrzewkę. Kolejne ćwiczenia wykonuj wg instrukcji i ilości powtórzeń oraz serii podanych niżej. Ćwiczenia na brzuch przyniosą efekty, jeśli będziesz wykonywać je regularnie. Pamiętaj o prawidłowej technice ćwiczeń na brzuch, którą omawia Marta.

Ćwiczenia na brzuch: mountain climbers

Zacznij od podporu przodem. Prowadź lewe kolano do prawego łokcia, prawe do lewego i tak na zmianę. Utrzymaj napięte mięśnie brzucha, plecy proste. Ręce wyprostowane, ale bez przeprostów w łokciach. Wykonaj 4 serie po 10 powtórzeń na stronę.

Ćwiczenia na brzuch Przyciąganie kolan do klatki

Ćwiczenia na brzuch: brzuszki + unoszenie nóg leżąc

Do tego ćwczenia potrzebujesz 1 hantelka. Wykonaj brzuszek do siadu pod kątem 90 stopni, trzymając ręce w pozycji pionowej do podłogi. Opuść się, w pozycji leżącej unoś proste nogi do góry, odłóż i powtórz ćwiczenie. To ćwiczenie angażuje zarówno górne, jak i dolne mięśnie brzucha. Wykonaj ćwiczenie w 4 seriach po 10 powtórzeń.

Ćwiczenia na brzuch w domu

Wzmacniamy core. Następne 2 ćwiczenia wykonaj w 4 seriach – jedna seria to dwa ćwiczenia po 10 powtórzeń na stronę bez przerwy.

Ćwiczenia na brzuch: Prostowanie nóg leżąc

Połóż się na plecach. Pamiętaj, żeby jak najmocniej dociskać odcinek lędźwiowy do podłoża. Unieś ręce do góry. Ugnij nogi do 90 stopni w kolanach i wykonuj prostowanie naprzemienne jednej nogi. Nie dotykaj nogą ziemi.

Trening brzucha Prostowanie nóg w leżeniu

Ćwiczenia na brzuch: Ruchy nogą leżąc

Ćwiczenia analogiczne do powyższego, jednak przy wyprostowanych nogach i w najniższej pozycji z odwodzeniem nogi do boku.

Unoszenie wyprostowanej nogi Ćwiczenie na brzuch

Ćwiczenia na brzuch: Podpór przodem (Plank na prostych rękach)

Potrzebujesz 2 hantelek lub 2 jakichkolwiek takich samych przedmiotów. Przyciągaj i odpychaj naprzemiennie przedmioty w niedalekiej odległości od siebie w podporze przodem. Pamiętaj o napiętym brzuchu, spiętych pośladkach, wyprostowanych plecach i aby nie wykonywać przeprostów w łokciach. Wykonaj 4 serie ćwiczenia po 10 powtórzeń na stronę.

Ćwiczenia na brzuch Plank na prostych rękach

Ćwiczenia na brzuch: Plank bokiem

Ustaw się w pozycji do deski bokiem. Pośladki nie powinny być za wysoko ani za nisko i pracuj rękoma unosząc ją i opadając do ziemi. Wykonaj 4 serie po 30s na stronę.

Trening brzucha Plank bokiem

Ćwiczenia na brzuch: Rozciąganie gumy w leżeniu

Przy tym ćwiczeniu możecie dodatkowo użyc gumy oporowej. Załóż ją na kostki. Połóż się na podłodze. Dociśnij odcinek lędźwiowy do ziemi. Unieś ręce i nogi, spinając mocno brzuch i wykonuj odwodzenie nóg na boki. Ćwiczenie powtórz przez 4 serie po 30s lub do oporu.

Ćwiczenia na brzuch dla kobiet w domu

POLECAMY RÓWNIEŻ

1 Komentarz
  • Umut
    16 Lut 19:55 Odpowiedz

    Thanks Author, I’m very pleased you enjoyed the article x

Napisz komentarz