DIETA ODCHUDZAJĄCA • Jak schudnąć • Czy szybkie diety mają sens

22 Sty 14:58

Wraz z Natalią Mlekicką przeanalizujemy popularne szybkie diety odchudzające. Najbardziej popularne diety to: dieta Dukana, dieta kopenhaska, dieta 1000 kcal, dieta South Beach. Każda z tych diet odchudzających polega na zmniejszeniu makroskładników w diecie – najczęściej węglowodanów i tłuszczów, dodając „w zamian” białko. Prawidłowa dieta odchudzająca – plan żywieniowy powinien zawierać wszystkie makroskładniki w odpowiednich proporcjach.

Dieta odchudzająca – Jak uniknąć efektu jo-jo?

Diety polegające na spożywaniu np. wyłącznie soków lub zbyt dużej ilości białka – mogą być fatalne w skutkach. Są to diety, dzięki którym można stosunkowo szybko zrzucić kilka kilogramów, ale tylko na początku i mogą wpłynąć negatywnie na Twoje zdrowie. Szybkie diety odchudzające nieodłącznie wiążą się z efektem jo-jo. Szybkie diety nie uczą nas prawidłowych, zdrowych nawyków żywieniowych. Po zakończeniu diety odchudzającej szybko powracamy do poprzednich nawyków… i kilogramów.Redexx-Trec-Nutrition-Spalacz-tłuszczu-Przyspieszenie-metabolizmu

Dieta odchudzająca – jaka jest najlepsza?

Diety stosowane przez sportowców są niezmiennie od lat. Nowoczesne, modne diety niekoniecznie okażą się strzałem w dziesiątkę. Stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety redukcyjnej to droga do sukcesu.

Każda chwilowa dieta pomaga również na chwilę. Odchudzanie to proces długotrwały i wieloetapowy. Nie chodzi o szybką utratę dużej ilości kilogramów, ale o trwałą zmianę sylwetki i stylu życia. Najbezpieczniej i zdrowo jest chudnąć ok. 0,5 do max 1 kg tygodniowo.

Dieta odchudzająca – Jak zdrowo schudnąć?

Dieta odchudzająca Jak przeprowadziś skuteczne odchudzaniePrawidłowa dieta odchudzająca ma być dostosowana do Twojego trybu życia, np. osoby aktywne fizyczne mają większe zapotrzebowanie kaloryczne. Odchudzanie polega na zmniejszeniu kaloryczności zjadanych posiłków. Twoje zapotrzebowanie kaloryczne zależy m.in. od wieku, aktywności, trybu życia. Należy wziąć te czynniki pod uwagę przy układaniu indywidualnej diety. Dostarczając zbyt małej ilości kalorii, wyłącznie na pokrycie podstawowego zapotrzebowania energetycznego. Schodząc poniżej tej wartości możesz pogorszyć swój stan zdrowia i spowolnić procesy metaboliczne.

Skończyłaś dietę odchudzającą – co dalej?

To dopiero połowa sukcesu. Ważne, żeby utrzymać osiągnięte efekty po zakończeniu odchudzania. Powolne wychodzenie z diety odchudzającej jest bardzo ważne. Polega na stopniowym zwiększaniu kaloryczności posiłków.

POLECAMY RÓWNIEŻ

Brak komentarzy

Napisz komentarz