TABATA Spalająca Tłuszcz – 4 min Trening odchudzający

07 Mar 19:59

Tabata to trening odchudzający, składający się z 8 ćwiczeń wykonywanych po 20s i przerw pomiędzy nimi, trwających 10s. Cały trening tabata trwa 4 minuty. Jak wybrać ćwiczenia? Powinny być męczące i najlepiej angażujące jak najwięcej mięśni całego ciała. Ćwiczenia tabata można wykonywać w domu, na świeżym powietrz, w klubie fitness – gdziekolwiek chcesz.

Tabata – na czym polega?

Przez 20 sekund wykonuj jak najwięcej powtórzeń jednego ćwiczenia, przez następne 10 sekund odpoczywaj (najlepiej nie biernie, a np. truchtając), kolejne 20s to następne ćwiczenie i tak dalej, aż do upłynięcia 4 minut. Łącznie wykonasz 8 ćwiczeń. Każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką i zakończony rozciąganiem.

Tabata – jak często ćwiczyć?

Jeśli jesteś osobą początkującą, powinnaś zacząć od jednego do trzech treningów tabata w tygodniu, zwiększając z czasem ilość treningów do 4-5 razy w tygodniu.
Możesz wybrać ulubione ćwiczenia i skomponować swój własny trening. Najlepsze efekty przyniosą takie ćwiczenia, które angażują możliwie jak najwięcej mięśni, np. wykopy z przysiadem, pompki itp. Bardzo ważne jest, aby dać z siebie wszystko podczas ćwiczeń.

Redexx Trec Nutrition Spalacz tłuszczu Przyspieszenie metabolizmu

Tabata Efekty

Tabata jest idealnym treningiem podczas odchudzania, na spalanie tkanki tłuszczowej. Oprócz spalania kalorii podczas treningu, tabata może przyspieszać przemianę materii nawet do 24 godzin po zakończonych ćwiczeniach. To właśnie dlatego tabata jest tak popularna.
Dzięki intensywności ćwiczeń, tabata poprawi Twoją kondycji. Taki trening hartuje organizm i przyzwyczaja go do większego wysiłku.

Tabata – kiedy zauważę efekty?

tabata

Efekty wszystkich ćwiczeń, w tym również treningu tabata zależą od wielu czynników, m.in. od płci, wieku, wagi, stopnia zaawansowania i rodzaju wykonywanej aktywności. Jeżeli będziesz wykonywać ćwiczenia regularnie, z pewnością zauważysz efekty.

Tabata – dla kogo?

Tabata to trening dla każdego. Jest idealny dla osób, które nie mają wiele czasu na ćwiczenia, ponieważ zajmuje tylko 4 minuty i można go wykonywać wszędzie. Warto jednak dodać, że tabata nie jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie uprawiały od dawna żadnej aktywności fizycznej ze względu na wysoką intensywność ćwiczeń.

Przeciwwskazania do wykonywania tabaty:
* wady serca
* wady układu oddechowo-krążeniowego
* zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie krwi.

UWAGA: Artykuł i trening video mają charakter poradnika. Żeby upewnić się, że możesz go wykonywać, skonsultuj się z lekarzem.

POLECAMY RÓWNIEŻ

2 komentarze
  • antena
    12 Mar 19:59 Odpowiedz

    U mnie poziom 2735 jest poziomem realizacji zysku z pozycji długich.

  • eobs
    11 Mar 19:59 Odpowiedz

    Panie Tomaszu, bardzo dziękuję za uwagę.

Napisz komentarz