ASHWAGANDHA → Zioła na stres, bezsenność, poprawę pamięci

26 Cze 13:34

Ashwagandha – co to jest

Ashwagandha, określana w tradycyjnej medycynie indyjskim żeń – szeniem, to zioło należące do adaptogenów, czyli roślin poprawiających funkcjonowanie układu immunologicznego człowieka, jego odporność na stres. Wpływ tonizujący ashwagandhy na układ nerwowy wynika z redukcji poziomu kortyzolu, który jest głównym hormonem wydzielanym w warunkach stresu.

Wzrost popularności ashwagandhy w ostatnich latach wynika stąd, że człowiek współczesny wystawiony jest na działanie permanentnego stresu.  Wydzielany wówczas w nadmiarze kortyzol wykazuje nie tylko działanie kataboliczne, ale także stanowi podłoże do rozwoju wielu chorób współczesnych z nowotworami i cukrzycą włącznie.

Ashwagandha – kiedy ją stosować

Setki la temu zalecano ashwagandhę (witania ospała), a dokładnie sproszkowany korzeń tej rośliny,  przyjmować w stanach wyczerpania, kłopotów z pamięcią, problemów z libido, bezsenności. Badania nad ashwagandhą potwierdzają zasadność jej przyjmowania po przebytych chorobach, w okresach intensywnej aktywność fizycznej.

Stosowanie ashwagandhy zalecane jest mężczyznom doświadczającym problemów z potencją, obniżonym poziomem testosteronu. Ashwagandha obniżając kortyzol przyczynia się bowiem do zwiększenia poziomu aktywnego testosteronu i odzyskania sił witalnych.

Ashwagandha zawiera w swym składzie witanolidy, czyli aktywne biologicznie substancje o działaniu cytostatycznym, przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym.

ashwagandha_suplementacja_zastosowanie_sklep

Ashwagandha – dawkowanie

Porcję wyciągu z korzenia ashwagandhy zaleca się przyjmować w dawce 500 – 1000 mg na dobę. Gdy czujemy obniżony poziom energii, organizm z trudem regeneruje się po treningach, coraz częściej zdarza się nam nie przespać całej nocy, warto sięgnąć po Ashwagandhę 800 firmy TrecNutrition. Nie bagatelizujmy nigdy problemu bezsenności. Sen to czas najbardziej zawansowanych procesów regeneracyjnych w organizmie, który pozwala na prawidłowe funkcjonowanie pamięci metabolicznej ustroju. Musimy być świadomi, że deficyty snu odbiją się na równowadze hormonalnej naszego organizmu, który zaczyna produkować mniej tak ważnych hormonów jak testosteron, hormon wzrostu. Sen słabej jakości wpływa niekorzystnie na funkcjonowaniu insuliny i długofalowo sprzyja rozwojowi otyłości.Niedobory nocnego odpoczynku stanowią przyczynek do rozwoju problemów z pamięcią. Prawidłowy sen poprawia bowiem zdolności mózgu do zapamiętywania i utrwalania (konsolidacji) informacji. Zamiast więc od razu przyjmować leki na bezsenność i pamięć sięgnij najpierw po ashwagandhę i przekonaj się o sile naturalnego działania tej rośliny.

POLECAMY RÓWNIEŻ