ĆWICZENIA NA BRZUCH ❤ 20 min TRENING Brzucha w Domu

01 Lis 11:39

Ćwiczenia na brzuch z łatwością można wykonywać w domu. Nie ma przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń mięśni brzucha, wystarczy odrobina chęci do działania. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które korzystnie wpływają na mięśnie brzucha i przy okazji poprawiają naszą kondycję.

Ćwiczenia na brzuch – po co?

Mięśnie brzucha stanowią jedną z największych partii mięśniowych w organizmie człowieka, dlatego z pewnością obok znaczenia wizualnego, pełnią także inne bardzo ważne role.

  • chronią przed uszkodzeniami krążka międzykręgowego w trakcie zginania i dźwigania
  • wyćwiczone mięśnie brzucha oraz pleców są ochroną podczas niespodziewanych wypadków, np. samochodowych – pełnią funkcję pancerza, ochraniającego kręgosłup
  • sprawne mięśnie mogą zapobiegać urazom, z kolei jeśli pojawią się jakieś kontuzje kręgosłupa, mocne mięśnie ułatwiają szybszy powrót do zdrowia
  • funkcja stabilizująca – utrzymują kręgosłup w równowadze
  • dzięki mocnym mięśniom brzucha możemy zachować prawidłową postawę ciała, zapobiegać nadmiernemu obciążeniu kręgosłupa
  • osłabione mięśnie brzucha przyczyniają się bólu krzyża

Ćwiczenia na brzuch – plan treningowy

Wypróbuj ćwiczenia na brzuch  Klaudii Bembenik! Ćwiczenia na brzuch po 3 serie z przerwami na wodę.  Między ćwiczeniami nie staraj się odpoczywać więcej niż 10 sekund. Do dzieła!

1. Ćwiczenie V-Ups – 30 sekund

v-ups

2. Ćwiczenie V-Ups z dotknięciem pod kolanami – 30 sekund

v-ups-z-dotknieciem-pod-kolanami

3. Scyzoryki – 30 sekund

Połóż się płasko na macie, ułóż wyprostowane ręce wzdłuż tułowia, unieś nogi i wykonaj “scyzoryk”.

ćwiczenia na brzuch scyzoryki

4. Nożyce – 30 sekund

ćwiczenia na brzuch nozyce

5. Leżymy na plecach, jedna noga ugięta założona na drugą wyprostowaną. Unosimy nogę wyprostowaną i powoli spuszczamy w dół do poziomu ok. 5 cm nad podłogą – 30 sekund

ćwiczenia na brzuch unoszenie-zgietej-nogi

6. Leżymy na plecach, ręce wzdłuż tułowia, stopy złączone, unosimy wyprostowane nogi maksymalnie do góry i bardzo powoli opuszczamy – 30 sekund

ćwiczenia na brzuch unoszenie-nog

7 . Leżymy na plecach, ręce wzdłuż tułowia,  stopy złączone, nogi ugięte w kolanach, spięty brzuch, uniesiona głowa do góry.  Staramy się dotykać palcami kostek., “bujając się” z prawej do lewej – 30 sekund

ćwiczenia na brzuch dotykanie-kostek

POLECAMY RÓWNIEŻ