Ćwiczenia rozciągające – Rozciąganie dla początkujących

27 Mar 13:50

W tym odcinku prezentujemy najlepsze ćwiczenia rozciągające na całe ciało. Regularne rozciąganie jest bardzo istotne dla osób dbających o sylwetkę. Wystarczy kilkanaście minut dziennie na ćwiczenia rozciągające, żeby mięśnie były bardziej elastyczne, stawy sprawne, a Ty odprężona. Cały trening na rozciąganie trwa ok. 13 minut i możesz go wykonywać codziennie w domu. Włącz nasz trening video z rozciąganiem i ćwicz z nami.

Ćwiczenia rozciągające – Zalety

  • Ćwiczenia rozciągające zmniejszają ryzyko kontuzji. Rozciąganie wzmacnia ścięgna i więzadła.
  • Ćwiczenia rozciągające zmniejszają uczucie zmęczenia i stres. Stretching rozluźnia mięśnie i pozwala organizmowi odreagować stres.
  • Systematyczny stretching pomaga utrzymać prawidłową postawę ciała.
  • Rozciąganie poprawia ukrwienie mięśni, dzięki czemu mają lepszy dostęp tlenu oraz substancji odżywczych oraz szybciej się regenerują.
  • Stretching poprawia mobilność oraz gibkość.

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – Jak się rozciągać?

  • Ćwiczenia rozciągające bazują nie tylko na systematyczności, ale ważna jest również prawidłowa technika rozciągania. Ćwiczenia rozciągające pozornie mogą wydawać się proste, ale sporo osób popełnia dużo błędów przy ich wykonywaniu.
  • Nie rób nic na siłę. Nie rozciągaj się do bólu, żeby nie nadwyrężyć mięśni. To pomoże Ci uniknąć kontuzji.
  • Palce powinny być obciągnięte.
  •  Nie wykonuj szarpiących ruchów – stopniowo wydłużaj mięsień.
  • Zacznij od lekkiego rozciągania i systematycznie je pogłębiaj.
  • Ćwiczenia rozciągające wykonuj symetrycznie, na obie nogi lub ręce.

 

Dla maksimum korzyści stretching powinien trwać 15–20 minut i powinien być wykonywany systematycznie.Najbezpieczniejsze jest rozciąganie metodą statyczną, która polega na stopniowym rozciąganiu mięśni do uczucia maksymalnego oporu. W tym momencie zatrzymaj się na chwilę, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Odpocznij chwilę i ponów ćwiczenie. Z czasem należy stopniowo zwiększać zakres ruchu podczas ćwiczeń rozciągających. Rozciąganie statyczne to dobra metoda na rozluźnienie mięśni po treningu.

Ćwiczenia rozciągające – Kiedy się rozciągać?

Warto znaleźć codziennie kilkanaście minut w ciągu dnia na stretching. Dobrą porą jest poranek – na przygotowanie się do aktywnego dnia, ale również wieczór – na rozluźnienie ciała i pozbycie się uczucia zmęczenia.

rozciąganie

ZOBACZ TEŻ: Jak szybko schudnąć – czy szybkie diety mają sens?

POLECAMY RÓWNIEŻ