MAGNEZ → Jak uzupełnić niedobór magnezu? • Źródła i dawkowanie

26 Cze 13:34

Magnez – źródła

Bogatym źródłem magnezu są: suche nasiona roślin strączkowych, kasze gruboziarniste (np. gryczana, ryż brązowy), orzechy i nasiona (m.in. migdały, orzechy pistacjowe, orzechy laskowe, słonecznik, pestki dyni), chleb graham, chleb żytni, otręby, kakao (np. gorzka czekolada), owoce morza. Z owoców zasobne w magnez są banany, jabłka, pomarańcze. W celu zwiększania podaży magnezu warto do diety wprowadzić również makrelę i łososia.

Dobrym źródłem magnezu mogą być także wody mineralne. Wody o wysokiej zawartości magnezu (powyżej 70 mg) zalecane są w cukrzycy, problemach sercowo – naczyniowych, stresie, ciężkim wysiłku, otyłości.

magnez_działanie_zastosowanie_źródła_pistacje

Magnez  – jakie są objawy niedoboru magnezu?

Magnez to minerał newralgiczny dla kości i mięśni stąd objawy jego niedoboru będą odbijać się na ich funkcjonowaniu. Deficyty magnezu zaburzają przewodnictwo nerwowo – mięśniowe co może prowadzić do drgawek, mimowolnych skurczy mięśniowych (np. bolesne skurcze łydek, drganie powieki), uczucia drętwienia i mrowienia kończyn. Długotrwałe niedobory mogą wywoływać zawroty głowy, stany lękowe, apatię, problemy ze snem, a nawet prowadzić do depresji. Braki magnezu są groźne dla serca i całego układu krążenia, gdyż mogą prowadzić do arytmii, nadciśnienia.

Niedobory magnezu odbijają się również na ustrojowej gospodarce wapniem co może zaburzać strukturę kości, prowadzić do osteoporozy, próchnicy.

Magnez – ja uzupełniać niedobory magnezu

Magnez należy do makropierwiastków, czyli substancji mineralnych, na które dobowe zapotrzebowanie jest wyższe niż 100 mg. Zalecana dawka magnezu to około 400 mg. W przypadku stwierdzonych niedoborów tego minerału należy zwiększyć spożycie produktów bogatych w magnez. Przyswajanie magnezu zmniejszają jednak: duża zawartość tłuszczu, błonnika pokarmowego, szczawianów, fitynianiów, fosforu, witaminy D, fluoru, siarczanów, metali ciężkich. Z ich powodu przyswajanie magnezu z pożywienia wynosi tylko około 50%.  Z tego względu chcąc uzupełnić niedobory magnezu należy rozpocząć suplementację sprawdzonym preparatem jak Magne 100 Sport. Magne 100 Sport wzbogacony jest o witaminę B6, która poprawia przyswajanie magnezu. Przyjmując magnez, dawkę dobową korzystnie podzielić na mniejsze porcje, które należy przyjmować zawsze razem z posiłkami.

Wśród czynników obniżających poziom magnezu możemy wymienić również:przewlekłe biegunki, choroby układu pokarmowego, nadużywanie alkoholu i kawy, stosowanie leków antykoncepcyjnych, uspokajających.W tych przypadkach żywieniowe źródła magnezu na pewno okażą się niewystarczające i wymagana będzie suplementacja Magne 100 Sport

magne-100 sport_działanie_dawkownaie_suplementacja

POLECAMY RÓWNIEŻ