Przysiady wykroczne – ćwiczenia na pośladki

25 Wrz 08:36

Przysiady wykroczne to ćwiczenie na pośladki – .
Bardzo dużo osób wykonuje przysiady i próbuje utrudnić tę wersję, używając obciążenia z wykrokiem na jedną nogę. Pamiętajcie o tym, że przysiady wykroczne są trudnym technicznie ćwiczeniem do wykonania, dlatego proponujemy Wam przed przejściem do wykroków, czyli formy chodzonej, wykonywać przysiady wykroczne.

przysiady

Przysiady wykroczne

Jest to ćwiczenie angażujące wszystkie mięśnie nóg, czyli mocno pracują mięśnie czworogłowe, dwugłowe, pośladkowe. Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na uniesienie pośladków. Oprócz tego podczas tego ćwiczenia pracują mięśnie stabilizujące i to ćwiczenie pomaga na poprawienie równowagi.
Jest to bardzo bezpieczne ćwiczenie, wykonywane statycznie. Istnieje tylko bardzo niewielkie ryzyko kontuzji, jest większa stabilność obu nóg, przez co łatwiej nam utrzymać równowagę oraz jest mniej ruchów do zapamiętania 🙂
Jeśli opanujecie to ćwiczenie do perfekcji, możecie spróbować wersji utrudnionej, czyli wykroków w formie chodzonej.

Przysiady wykroczne – Jak wykonywać to ćwiczenie?

Ustawiamy stopy na szerokości ramion.
Przechodzimy do wykroku. Wykrok nie może być za krótki. Musi być na tyle długi, by kolano po zejściu w dół było poza linią bioder.
Plecy prosto, szyja wyprostowana, głowa prosto, lekko ściągnięte barki, schowane żebra.
Wykonujemy przysiad przez zejście w dół.
Wdech w dół, w górę wydech.
Pamiętajcie, im dłuższy wykrok, tym mocniej pracują mięśnie nóg i pośladków.

Jeśli opanujecie wersję podstawową tego ćwiczenia, możecie dorzucić obciążenie, np. hantelki lub sztangę, co utrudni ćwiczenie oraz jeszcze bardziej wzmocni mięśnie nóg i pośladków.przysiady wykroczne

 

POLECAMY RÓWNIEŻ