ŻEŃ SZEŃ KOREAŃSKI → Właściwości • Działanie • Dawkowanie

26 Cze 13:34

Żeń – szeń – właściwości

Żeń – szeń znany jest ze swoich wszechstronnych właściwości zdrowotnych od tysięcy lat. Nie bez powodu określany był on wszechlekiem. Najcenniejszą częścią żeń – szenia jest korzeń, obfitujący w aktywne związki o nazwie ginsenozydy.

Żeń – szeń to roślina należąca do adaptogenów, które usprawniają odporność organizmu, łagodzą skutki stresu. Dzięki zawartym flawonoidom żeń – szeń to tarcza przed niszczycielskimi wolnymi rodnikami, które powodują wiele chorób współczesnych, przyspieszają procesy starzenia. Ginsenozydy działają antyzapalnie, chroniąc przed różnymi chorobami, w tym także nowotworami.

Żeń – szeń – działanie

Żeń – szeń działa silnie stymulująco na układ immunologiczny, co przekłada się na poprawę odporności organizmu. Regularne przyjmowanie żen- szenia zmniejsza zapadalność na różne schorzenia, skraca czas rekonwalescencji po przebytych chorobach, operacjach.

Żeń – szeń działa na organizm pobudzająco, poprawia ogólną wydolność. Ten wpływ zawdzięcza stymulowaniem przez ginsenozydy powinowactwa hemoglobiny do tlenu.  Dzięki temu organizm jest lepiej dotleniony, co zmniejsza ryzyko wystąpienia stresu oksydacyjnego i wydatnie podnosi możliwości fizyczne. Żeń – szeń zmniejsza zmęczenie, poprawia funkcjonowanie układu nerwowego. Jego przyjmowane zalecane jest w przypadkach problemów z potencją i libido, okresie andropauzy i menopauzy.

Żeń – szeń poprawia funkcje kognitywne (poznawcze), co szczególnie doceniają osoby starsze, których dotykają problemy z pamięcią i koncentracją. Przyjmowanie żeń- szenia jest zalecane osobom zmęczonym, obarczonych ogromnym stresem.

Żeń –szeń stabilizuje glikemię (poziom cukru) gdyż zwiększa ilość produkowanej insuliny i zmniejsza oporność komórkową na ten hormon. Dzięki temu żeń – szeń chroni przed cukrzycą i łagodzi skutki popularnych obecnie błędów żywieniowych (nieregularne jedzenie, spożywanie zbyt dużo węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym).

Żeń – szeń zbawiennie wpływa na układ krwionośny. Obniżając poziom trójglicerydów, złego cholesterolu i działając antyzakrzepowo chroni przed miażdżycą.

Żeń – szeń – dawkowanie

Zalecana dawka ginsenozydów to: 10 – 40 mg na dobę. Taką ilość tych aktywnych związków znajdziemy w 200 – 800 mg 5% ekstraktu z korzenia żeń-szenia. Chcąc wzmocnić ochronę przeciwrodnikową organizmu, poprawić wydolność, zmniejszyć skutki stresu i uczucie niepokoju należy przyjmować 4 kapsułki Herbal Energy, które dostarczają 10 mg ginsenozydów z żeń – szenia koreańskiego i amerykańskiego. Herbal Energy dzięki sile działania zawartego w nim żeń-szenia, będzie naturalnym rozwiązaniem problemów z chronicznym zmęczeniem.

Ostrożność w suplementacji żeń- szeniem zalecana jest osobom chorym na cukrzycę (które przyjmują leki hipoglikemizujące), cierpiącym na bezsenność. Żeń – szeń może wchodzić w niekorzystne interakcje z lekami na depresję. U osób długotrwale przyjmujących żeń- szeń mogą pojawiać się zawroty głowy, problemy z snem, drobne dolegliwości żołądkowe, zaś kobiety mogą doświadczać zaburzeń menstruacyjnych.

POLECAMY RÓWNIEŻ