Witamina D3 – dlaczego warto ją przyjmować i w jakiej formie?

17 Lis 15:58

Witamina D3, ku zaskoczeniu wielu, jest hormonem, a nie witaminą. Zyskuje rosnącą popularność. Nic dziwnego – ma wiele cennych właściwości. W tym artykule przedstawimy Wam, jak działa witamina D3, jak dawkować witaminę D3 i z czym ją łączyć.

Witamina D3 – dlaczego warto ją przyjmować?

Organizm człowieka jest w stanie samodzielnie produkować witaminę D3. Pochodne cholesterolu, za pomocą promieni słonecznych UVB ulegają przemianom, w wyniku których powstaje aktywna forma witaminy.  Ludzie mieszkający w ciepłych krajach rzadko wykazują niedobór witaminy D3 i choroby będące konsekwencją jej niedoboru, jak np. krzywica, osteoporoza.

Witamina D3 jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i oczyszczania organizmu, ponieważ stymuluje regenerację wątroby i neuronów. Badania donoszą, że jej duży niedobór znacznie zwiększa o ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera.

Źródła witaminy d3

Najlepszym źródłem witaminy D3 są świezę ryby: węgorz 1200 IU, łosoś 540 IU, śledź 480 IU, a także jaja i sery. Spożycie tych produktów powinno być większe szczególnie w okresie jesienno – zimowym, ze względu  na krótszą dobę i większy kąt padania promieni słonecznych, przez co naturalna produkcja witaminy D3 przez organizm jest mniejsza.

Witamina D3 – tego nie wiedziałaś

Wbrew pozorom, osoby z ciemniejszą karnacją muszą przebywać na słońcu dłużej niż te z jasną karnacją , żeby wytworzyć taką samą ilość witaminy D3. Jest to konsekwencją przystosowania się organizmu do warunków życia.

Witamina D3 + K2 – duet idealny

Witamina D3 K2 Trec NutritionNawet niewielkie niedobory witaminy K mogą prowadzić do powstania osteoporozy i spowolnić proces gojenia się ran. Najwięcej witaminy K zawierają zielone rośliny, takie jak jarmuż, szpinak, a także wątróbka wołowa. Jednak witamina K obecna w tych produktach jest dostępna w formach o niskim czasie półtrwania. To oznacza, że zostaje szybko usuwana z organizmu. Najlepiej dostępną formą witaminy K w naturalnych produktach jest ta pochodząca z fermentowanych ziaren soi – natto. Niestety ich smak nie każdemu przypadnie do gustu.
Na rynku dostępne są różne formy witaminy K. Najczęściej znajdziemy ją  w postaci K2. Należy jednak zwrócić uwagę na różne rodzaje witaminy K2 w zależności od budowy – długości łańcucha menachinowego. Wyróżnia się m.in. MK-4 (cztery jednostki molekularne) oraz MK-7 (siedem jednostek). Forma MK-7 jest lepsza, ponieważ jest przechowywana w wątrobie w lipoproteinach o niskiej gęstości (LDL), dzięki czemu jest dłużej dostępna w organizmie.
Witamina D3 może zwiększać poziom wapnia we krwi. W skrajnych sytuacjach doprowadza to do odkładania wapnia w tętnicach i kalcyfikacji. Przyjmowanie witaminy D3 wraz z witaminą K2 zapobiega temu zjawisku, pozwala pokierować wapń w odpowiednie miejsca (kości, zęby). Witaminy D i K są rozpuszczalne w tłuszczach, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie suplementowanie ich w formie rozpuszczonej w tłuszczach.
Wypróbuj witaminę D3 + K2 od Trec Nutrition

POLECAMY RÓWNIEŻ

Brak komentarzy

Napisz komentarz