TRENING CARDIO na Spalanie Tłuszczu [Tozgrzewka] – WYZWANIE 30 DNI

17 Wrz 09:50

Vilduś ułożyła plan treningowy WYZWANIE 30 DNI dni i nagrała treningi (zobacz tygodniowy program), dzięki którym skutecznie poprawisz swoją figurę. Zaczynamy każdy trening od rozgrzewki – trening cardio.

Trening na każdy dzień trwa maksymalnie pół godziny. Codziennie wykonujesz ten trening cardio, który trwa tylko 15 minut, później trening na dany dzień i rozciąganie.

Trening cardio

Rozgrzewka – trening cardio – jest niezwykle istotnym elementem treningu. Rozgrzane mięśnie pracują efektywniej i przygotowują Twoje ciało do większego wysiłku. Aby rozgrzewka była skuteczna, powinna trwać co najmniej 10-15 minut.

Trening cardio – Jak powinna wyglądać rozgrzewka?

Ważne, aby była ona dynamiczna i powinna obejmować wszystkie części ciała. Możesz wykonywać np. wymachy rąk, przysiady, podskoki, skłony, trucht itp.  Dobra rozgrzewka powinna podnieść temperaturę ciała, a nawet spowodować pocenie.
W teorii rozgrzewka powinna składać się z dwóch części – ogólnej (pasywnej) oraz specjalistycznej (aktywnej).
Rozgrzewka pasywna ma na celu przestawienie trybu spoczynkowego ciała na tryb wysiłkowy. Powinna być wykonywana spokojnie i powoli.
Rozgrzewka aktywna ma na celu  skupienie na tych częściach ciała, które będą zaangażowane podczas dalszych ćwiczeń. Taka rozgrzewka aktywuje włókna mięśniowe i zwiększa utlenienie komórek ciała.
Stopień intensywności i skomplikowania rozgrzewki, jak również czas jej trwania należy dopasować do następującego po niej treningu właściwego. Jeżeli jesteś osobą początkującą i Twój trening nie będzie zbyt intensywny i długi, nie ma sensu wykonywać godzinnej rozgrzewki.

Co z rozciąganiem podczas rozgrzewki?

W trakcie rozgrzewki warto wykorzystać rozciąganie dynamiczne i unikać rozciągania statycznego, czyli wykonywanego w trakcie spoczynku z utrzymywaniem pozycji przez kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund.

trening cardio

Trening cardio – zalety rozgrzewki

Zalety wynikające z wykonywania rozgrzewki:
* Zwiększa utlenienie wszystkich komórek ciała.
* Zwiększa ciepłotę ciała, ograniczając ryzyko kontuzji. Dobra rozgrzewka podnosi temperaturę ciała o 1-2’C.
* Usprawnia koordynację i kondycję.
* Podnosi próg wytrzymałości na ból, co sprawia, że po treningu mięśnie są mniej obolałe.

Plan treningowy

Plan treningowy na tydzień:
Poniedziałek: Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu
Wtorek: Ćwiczenia na jędrne pośladki
Środa: Ćwiczenia na mięśnie brzucha
Czwartek: Ćwiczenia na uda, łydki i ramiona
Piątek: Ćwiczenia na boczki
Sobota: Trening całego ciała
Niedziela: Wybierz trening z powyższych, który spodobał Ci się najbardziej i powtórz go

Pamiętaj, aby po każdym treningu porządnie się rozciągnąć 🙂

 

POLECAMY RÓWNIEŻ

Brak komentarzy

Nikt jeszcze nie skomentował