Skuteczne odchudzanie zimnem

09 Lut 14:39

Skuteczne odchudzanie? Metody obiecujące natychmiastowe wyniki bez wysiłku są w większości tylko metodą wyłudzenia pieniędzy. Jednak istnieje naukowo potwierdzony sposób na spalenie olbrzymich ilości kalorii, praktycznie bez naszego zaangażowania. W dodatku, jest on darmowy i dostępny dla każdego. Mowa o odchudzających właściwościach zimna.

Ciało człowieka dąży do utrzymania homeostazy, czyli balansu i równowagi. Dlatego, kiedy jest nam zimno, organizm stara się zwiększyć temperaturę. Jednym z takich sposobów jest aktywacja brunatnej tkanki tłuszczowej. Nasze ciało wytwarza wtedy ciepło, jako rezultat spalania glukozy z krwi, ale też z tkanki tłuszczowej.

Odchudzanie – Tkanka brązowa, a biała

W naszym ciele znajdziemy dwa rodzaje tkanki tłuszczowej – białą i brązową. Ta pierwsza zalega na udach, pośladkach, ramionach i na brzuchu, powodując w najlepszym wypadku jedynie pogorszenie samopoczucia, kiedy stajemy przed lustrem. Ta druga, natomiast jest odpowiedzialna głównie za utrzymanie temperatury ciała u noworodków, ale pozostaje również obecna u osób dorosłych.

Brązowa tkanka tłuszczowa może przyczynić się do zwiększenia metabolizmu, polepszenia jakości snu, zwiększenia masy mięśniowej czy lepszej kontroli nad poziomem cukru we krwi.

Obecna głównie w okolicach karku oraz obojczyków, brązowa tkanka tłuszczowa zawdzięcza swój kolor bardzo dużemu nagromadzeniu mitochondriów.

Skuteczne odchudzanie zimnemSkuteczne odchudzanie zimnem – jak?

Niedźwiedź, budzący się po kilkumiesięcznej drzemce na początku wiosny, wygląda zupełnie inaczej niż w chwili, kiedy w tę drzemkę zapadał. Jest oczywiście o wiele chudszy, właśnie za sprawą działania brązowej tkanki tłuszczowej. Dzięki jej aktywności, był w stanie wygenerować ciepło poprzez spalanie nagromadzonych zapasów tkanki tłuszczowej.

Proces gromadzenia tkanki tłuszczowej wielu z nas ma już za sobą, więc w jaki sposób możemy wykorzystać prawie magiczne właściwości brązowej tkanki tłuszczowej?

Skoro występowanie brązowej tkanki tłuszczowej najliczniejsze jest w okolicach karku i górnej części klatki piersiowej, należy poddawać te właśnie rejony działaniu zimna. Najłatwiejszym rozwiązaniem będzie w tym wypadku zimny prysznic, którego strumień skierujemy właśnie na górną części karku. Taki poranny prysznic nie tylko spowoduje wzrost metabolizmu, co przełoży się na większą ilość spalonych kalorii w ciągu dnia, ale też zadziała jak syrena alarmowa stawiając nas od razu na nogi.

Jeśli natomiast po takiej kąpieli udamy się do pomieszczenia, w którym panuje niska temperatura, to skutek aktywacji brązowej tkanki tłuszczowej będzie podtrzymany.

Dla osiągnięcia takiego efektu zimą wystarczy otworzyć na chwilę okna, by temperatura w mieszkaniu spadła do 17-18°C. Na naszym ciele powinna pojawić się gęsia skórka, a jeśli dojdą do tego dreszcze całego ciała to znaczy, że zrobiliśmy wszystko jak należy i nasz organizm właśnie spala duże ilości kalorii próbując nas odpowiednio ogrzać.

Obniżenie temperatury w mieszkaniu, a w szczególności w sypialni, niesie za sobą jeszcze więcej pozytywnych rezultatów, niż tylko redukcja tkanki tłuszczowej i skuteczne odchudzanie. Udowodniono, że spanie w temperaturze około 16°C:

  • wzmacnia układ odpornościowy
  • obniża poziom cukru we krwi i zwiększa wrażliwość naszych komórek na insulinę
  • zwiększa odporność na ból
  • polepsza jakość snu
  • zmniejsza stany zapalne w organizmie

Zwrot z inwestycji w tak zwaną zimną termogenezę jest jak najbardziej opłacalny. Wystarczy przetrwać 15-20 minut w niekomfortowych zimnych warunkach, a nasze odchudzanie będzie skuteczniejsze. Ponadto, będziemy mogli cieszyć się licznymi korzyściami płynącymi z oddziaływania zimna na nasz organizm.

POLECAMY RÓWNIEŻ

1 Komentarz
  • Kinga
    23 Lut 14:39 Odpowiedz

    Przeglądałam różne blogi o podobnej tematyce, ale ten artykul zaintrygował mnie jak żaden inny 😉

Napisz komentarz