Jak zrobić szpagat – Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

11 Kwi 14:48

Jak zrobić szpagat? Przedstawiamy Wam ćwiczenia rozciągające do szpagatu od specjalistki w tym temacie – Patrycji Bogdanowicz 🙂

Czym jest szpagat?

Szpagat to figura gimnastyczna polegająca na rozłożeniu nóg w linii prostej. Wyróżnia się 6 rodzajów szpagatu:
– szpagat damski (francuski) – jedna noga wystawiona wdo przodu, druga do tyłu
– szpagat męski (turecki) – rozkrok do ziemi
– skok jeté – szpagat w powietrzu
– nadszpagat – rozłożenie nóg pod katem większym niż 180 stopni
– szpagat stojąc
– igła szpagatowa – szpagat w pozycji stojącej z jedną nogą uniesioną w powietrzu.

Jak zrobić szpagat?

Aby zrobić szpagat, należy regularnie przez dłuży czas wykonywać ćwiczenia rozciągające. Szpagat, choć to jedna z łatwiejszych figur akrobatycznych, nadal wymaga wysiłku i regularności. Nauka wykonywania szpagatu może okazać się dla wielu trudna. W zależności od wielu czynników, osiągnięcie pełnego szpagatu może zająć od kilku tygodni do nawet miesięcy. Warto jednak poczekać na efekty. Wymaga to samodyscypliny, ale sprawia też niesamowitą przyjemność.

Jak się rozciągać do szpagatu?

Przy wykonywaniu ćwiczeń rozciągających do szpagatu liczy się systematyczność, ale przede wszystkim prawidłowa technika rozciągania. Wiele osób popełnia błędy podczas wykonywania ćwiczeń rozciągających.

Jak zrobić szpagat? – Zasady

1. Zawsze pamiętaj o rozgrzewce przed ćwiczeniami. Rozgrzewa ona mięśnie i przygotowuje do właściwego treningu. Dzięki rozgrzewce zmniejszysz też ryzyko kontuzji.
2. Nie rozciągaj się do Nadwyrężenie mięśni może być poważne w skutkach i powodować kontuzje.
3. Ćwiczenia polegają na rozciąganiu, w momencie, kiedy zamiast rozciągania odczuwasz ból, powinnaś zmniejszyć napięcie.
4. Palce u stóp powinny być obciągnięte.
5. Pamiętaj o wyprostowanych kolanach.
7. Nie szarp. Rozciąganie polega na delikatnym pogłębianiu ruchów do maksimum rozciągnięcia i wytrzymaniu w tej pozycji kilkanaście sekund.
8. Ćwiczenia wykonuj symetrycznie na obie nogi.

Dlaczego warto się rozciągać?

Rozciąganie ma wiele korzyści, m.in:
– zmniejsza ryzyko kontuzji i urazów
– nogi wydają się szczuplejsze i smuklejsze
– jędrniejsze ciało
– zwiększa zakres ruchów.

Mamy nadzieję, że artykuł i video jest dla Was pomocne. Podzielcie się z nami w komentarzach efektami ćwiczeń 🙂

POLECAMY RÓWNIEŻ

Brak komentarzy

Napisz komentarz