Ćwiczenia na brzuch – trening na mięśnie brzucha 20 min

01 Lis 11:39

Istnieje wiele naprawdę prostych ćwiczeń, które bez większego wysiłku pozwalają nam kształtować mięśnie brzucha. Ćwiczenia na mięśnie brzucha z łatwością można wykonywać w domu. Nie ma przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń mięśni brzucha, wystarczy odrobina chęci do działania. Poniżej zaprezentuję kilka ćwiczeń, które korzystnie wpływają na mięśnie brzucha i przy okazji poprawiają naszą kondycję.

Mięśnie brzucha stanowią jedną z największych partii mięśniowych w organizmie człowieka, dlatego z pewnością obok znaczenia wizualnego, pełnią także inne bardzo ważne role.

  • chronią przed uszkodzeniami krążka międzykręgowego w trakcie zginania i dźwigania
  • wyćwiczone mięśnie brzucha oraz pleców są ochroną podczas niespodziewanych wypadków, np. samochodowych – pełnią funkcję pancerza, ochraniającego kręgosłup
  • sprawne mięśnie mogą zapobiegać urazom, z kolei jeśli pojawią się jakieś kontuzje kręgosłupa, mocne mięśnie ułatwiają szybszy powrót do zdrowia
  • funkcja stabilizująca – utrzymują kręgosłup w równowadze
  • dzięki mocnym mięśniom brzucha możemy zachować prawidłową postawę ciała, zapobiegać nadmiernemu obciążeniu kręgosłupa
  • osłabione mięśnie brzucha przyczyniają się bólu krzyża

 

Wypróbuj ćwiczenia na brzuch  Klaudii Bembenik! Ćwiczenia po 3 serie z przerwami na wodę.  Między ćwiczeniami nie staraj się odpoczywać więcej niż 10 sekund. Do dzieła!

 

1. Ćwiczenie V-Ups – 30 sekund

v-ups

 

2. Ćwiczenie V-Ups z dotknięciem pod kolanami – 30 sekund

v-ups-z-dotknieciem-pod-kolanami

 

3. Scyzoryki – 30 sekund

Połóż się płasko na macie, ułóż wyprostowane ręce wzdłuż tułowia, unieś nogi i wykonaj „scyzoryk”.

scyzoryki

 

4. Nożyce – 30 sekund

nozyce

 

5. Leżymy na plecach, jedna noga ugięta założona na drugą wyprostowaną. Unosimy nogę wyprostowaną i powoli spuszczamy w dół do poziomu ok. 5 cm nad podłogą – 30 sekund

unoszenie-zgietej-nogi

 

6. Leżymy na plecach, ręce wzdłuż tułowia, stopy złączone, unosimy wyprostowane nogi maksymalnie do góry i bardzo powoli opuszczamy – 30 sekund

unoszenie-nog

 

7 . Leżymy na plecach, ręce wzdłuż tułowia,  stopy złączone, nogi ugięte w kolanach, spięty brzuch, uniesiona głowa do góry.  Staramy się dotykać palcami kostek., „bujając się” z prawej do lewej – 30 sekund

dotykanie-kostek

POLECAMY RÓWNIEŻ

Brak komentarzy

Napisz komentarz