ĆWICZENIA NA POŚLADKI I UDA – Trening nóg 15 min

25 Paź 08:49

Ćwiczenia na pośladki i uda trening 15 min na wzmocnienie i rozciąganie mięśni nóg z Vilduś.

Ćwiczenia na pośladki i uda

Rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające mięśnie są bardzo ważną częścią każdego treningu. Rozciąganie jest świetnym sposobem wyciszenia organizmu po wysiłku fizycznym.

Zalety wynikające z rozciągania:

  • powiększenie zakresu ruchu w stawach
  • wzmocnienie ścięgien
  • polepszenie ukrwienia mięśni, a dzięki temu szybsza regeneracja
  • rozluźnienie mięśni po treningu

Ćwiczenia na pośladki i uda: Wyrzut nogi w przód

Ćwiczenia na pośladki i uda zaczynamy od zmodyfikowanej wersji wykroków. W naszym ćwiczeniu tylna noga jest wyprostowana, dzięki czemu jednocześnie rozciągasz mięśnie pośladkowe. Wciągamy brzuch, robimy wypad nogi w przód, uginamy w kolanie do dołu nogę wyprostowaną, ściągamy łopatki. Plecy proste, brzuch wciągnięty. Wykonujemy 10 powtórzeń na każdą nogę

 

Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda: Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Kładziemy się na plecach, wciągamy brzuch, nogi wyprostowane unosimy w górę, rozszerzamy nogi i krzyżujemy. Wykonujemy 50 powtórzeń.

 

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na pośladki i uda: Rozciąganie tylnych części ud

Opieramy ręce na podłodze przed sobą, dotykamy brodą kolana nogi, którą uginamy i prostujemy, druga noga ugięta w kolanie. 10 powtórzeń na każdą nogę. To ćwiczenie możemy być dla Ciebie trudne na początku, wykonuj je wolniej, ale dokładnie technicznie. Najważniejszą rolę w tym ćwiczeniu odgrywa prawidłowa technika, nie szybkość wykonywania ćwiczenia.

 

Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda: Wypad nogi do tyłu ze skrętem ciała

Wciągamy brzuch, ściągamy pośladki i robimy wypad nogi do tyłu, po czym przekręcamy ciało z wyprostowaną nogą (dla ułatwienia można trzymać wyciągnięte ręce na boki). 10 powtórzeń na każdą nogę. Przy tym ćwiczeniu pracują mocno mięśnie wewnętrzne ud i mięśnie pośladkowe, przy ich jednoczesnym rozciąganiu.

 

Ćwiczenia na pośladki i uda

Ćwiczenia na pośladki i uda: Rozciąganie mięśni nóg

Opieramy jedno kolano o podłogę, drugą wyprostowaną nogę wyciągamy przed siebie jak najdalej jesteśmy w stanie (jeśli to możliwe, to do pozycji szpagatu), następnie również z wyprostowaną nogą przenosimy ciężar ciała do tyłu. 10 powtórzeń na każdą nogę.

 

Ćwiczenia na pośladki i uda rozciąganie

POLECAMY RÓWNIEŻ

1 Komentarz

Napisz komentarz